Manager Sales Support

Functieomschrijving

Ben jij de Manager die het team begeleid naar optimale klanttevredenheid?


Over de functie

Als Manager Sales Support ben jij operationeel verantwoordelijk voor het aansturen van de afdeling Sales Support. Onder de afdeling Sales Support vallen de afdelingen Account Support (2 teamleads en 11 Medewerkers Account Support) en Customer Care (Manager Klantenservice en 11 Medewerkers Klantenservice).


Samen met je team vervul je een spilfunctie binnen de organisatie. De afdelingen onderhouden contacten met alle klanten en signaleren klantbehoeften en eventuele marktontwikkelingen. Je streeft naar verbetering en onderneemt stappen die tot een structurele oplossing leiden van specifieke problemen en/of wensen van een account.

Binnen Lekkerland vertegenwoordig jij de stem van de klant en ben je bovenal de verbindende factor tussen de klant en de andere Lekkerland afdelingen.


Daarnaast ben je verantwoordelijk voor;

  • Organiseren van dagelijkse gang van zaken binnen het team;
  • Toezien op- en bevorderen van de afwikkeling van klantverzoeken en uitvoering van overige afdelingswerkzaamheden in kwalitatief en kwantitatief opzicht;
  • Fungeren als escalatiepunt voor klanten en interne afdelingen;
  • Het onderbouwen van plannen met cijfers;
  • Het houden van POP-, plannings-, voortgangs- en beoordelingsgesprekken;
  • Het coachen, motiveren en ontwikkelen van de teamleden;
  • Signaleren van kansen en knelpunten in de operationele samenwerking met klanten en het initiëren van verbeteringen;
  • Zorgdragen voor een klantgerichte, zorgvuldige en efficiënte coördinatie en afhandeling van verkoopondersteunende activiteiten;
  • Verzorgen van diverse rapportages ten behoeve van klanten en de interne organisatie;
  • Deelnemen aan diverse projecten binnen jouw vakgebied.


    Over ons

    Je kent ze vast wel, die witte vrachtwagens met een rood logo. Dat zijn wij! Lekkerland Nederland B.V. levert een breed assortiment van food en non-food artikelen aan diverse klanten. Ons motto: ‘Your most convenient partner’- Dat willen wij zijn voor onze klanten. Elke dag. Om onze klanten goed te kunnen voorzien hebben wij 3 grote distributiecentra in Nederland (Son, Waddinxveen en Meppel) plus ons hoofdkantoor, gevestigd in Son. En voor ons hoofdkantoor in Son zijn wij op zoek naar een Manager Sales Support.


    Vereisten

    Wat neem jij mee als Manager Sales Support?

    • HBO werk- en denkniveau;
    • Kritisch en doortastend, je kan argumenten goed doorgronden;
    • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
    • Ervaring in een commerciële omgeving met sterke sturing op cijfers en ratio;
    • Aantoonbaar succesvol met klantrelatie ontwikkeling;
    • Flexibele en servicegerichte instelling;
    • Commercieel, resultaatgericht en stressbestendig;
    • Goed cijfermatig en analytisch inzicht;
    • Goede communicatieve en sociale vaardigheden.


    Wij bieden

    Lekkerland Nederland B.V. is een groot en financieel gezond bedrijf. Daarnaast bieden we mooie arbeidsvoorwaarden. In de functie van Manager Sales Support bieden wij jou:

    • Een informele werksfeer met leuke collega’s;
    • Een dynamische werkomgeving;
    • Een uitdagende fulltime functie;
    • Ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling;
    • Bonusregeling;
    • Telefoon en laptop;
    • En overige mooie secundaire voorwaarden.

    Interesse? Solliciteer direct. Heb je nog vragen naar aanleiding van deze vacature? Neem dan contact op met Marit Eichner, Recruiter via marit.eichner@lekkerland.nl of via 06-52050121 (ook bereikbaar via whatsapp).